Sunday, January 3, 2010

Aasta alguse ajakirjandusmõtted

Silmitsesin täna poes ajakirjariiulit ja nii mitmegi ajakirja-ajalehe kaanel reklaamiti välja uue aasta horoskoobid. Silma hakkas, et „Eesti Ekspressis“ on Edda Pauksoni aastaprognoos, ajakiri „Naised“ pakub lausa kalendrit, kus iga kuu kohta mõni nõid ja muidu teadjanaine- või mees uue aasta kohta oma ennustuse kirja on pannud. Ei tulnud minagi tühjade kätega ära, minu ostukorvi läksid „Naised“, „Mood“ ja „Kroonika kodu-eri“, 31. detsembri „Postimees“ anti kauba peale. Meie enamasti kohutavalt kollase ajakirjanduse kõrval on õnneks olemas ka korralikke ajakirju.
Olen enda jaoks avastanud näiteks „Eesti Naise“, mille jaoks ma ennast seni liiga nooreks pidasin. Mitte et see ajakiri oleks põnevuse tipp, mina vist päris õige sihtgrupp ei ole, aga vähemalt on viisakas ja intelligentne lugemine. Hea mulje jättis uus ajakiri „Mood“, minu lauale leiab tee ka „GEO“. Hiljuti lugesin jälle „Maalehte“, esialgu küll Igor Mangi pärast ja peab ütlema, et seegi leht oli värskendavalt normaalne ja mitte üks kriips kollane.
Igor Mangi aastahoroskoobi teine osa ilmub teatavasti järgmise nädala „Maalehes“. Meelelahutust on muidugi vaja, aga selle kõrvale tahaks siiski ka kvaliteetajakirjandust. Kui horoskoobijutuga alustasin, siis sellega tänase loo ka lõpetan: ma ei tahaks sugugi igas väljaandes näha päeva horoskoopi. Las see meelelahutuslik veerg olla naisteajakirjades või nädalalehtedes, kuid igale poole, kas või telekava vahele, see ei sobi.

No comments: