Thursday, September 11, 2008

Viimsepäevarelv


Euroopa tuumauuringute keskuses (CERN) pandi eile tööle suur hadronite (tuumaosakeste) kiirendi. Väidetavalt olevat see viimsepäevarelv ja sellega seoses on ennustatud maailma lõppu ja muud hullu. Ma pole nii tark, et sellest midagi asjalikku arvata, minu teadmised taolistest asjadest on võetud pigem „Simpsonite“ multikast. Aga mis „Simpsonites“, see päris elus...

Wikipedias kirjutati selle kohta nii:
"The first beam was circulated through the collider on the morning of 10 September 2008. CERN successfully fired the protons around the tunnel in stages, three kilometres at a time. The particles were fired in a clockwise direction into the accelerator and successfully steered around it at 10:28 am local time."

Kui kellaaeg peaks õige olema, saab kaarti teha. Ma siiski mõtlen, miks sellist asja vaja on? Ma olen piisavalt positiivselt meelestatud, et ei usu sellest midagi liiga hullu juhtuvat, aga vähemalt mulle tundub see täiesti mõttetu raharaisk. Sääraseid eksperimente pole vaja. On muidugi lollimaidki asju, aga need ei maksa enamasti nii palju.

No comments: