Wednesday, December 3, 2008

Egiptus ja asteroidid


Äsja Egiptusest naasnuna jälle astroloogialainele häälestudes mõtlen sellele, kui vähe on tegelikult Egiptusega seotud asteroide. Mõtlen siin maad ennast ja tuntud paiku. Võiks ju arvata, et on olemas Luxor ja loomulikult Cairo, aga võta näpust - ei ole! Enamik asteroide on seotud Vana-Egiptuse mütoloogiaga ja on ka mõned vaaraode nimed. Leidsin vaid kolme koha nimelised asteroidid:
Giza 5249, Memphis 4355 (mis oli küll Vana-Egiptuse linn, praegu nii ei öelda), Siwa 140 ja on ka jõgi Nilus 17936. Leidub ka asteroid Sphinx 896.
Selle pildi tegin hommikuudusel Niiluse jõel oma viimase Luxoris käigu ajal.

Uurisin natuke, milliste Vana-Egiptuse jumalate nimelisi asteroide leidub. Siin on mõned näited, hiljem katsun täiendada.
Amun - 3554
Amon oli egiptuse jumalate kuningas, Teebas austati teda viljakusjumalana. Hiljem tema tähtsus kasvas ja ta kandis hoolt vaaraode eest. Amonist sai kogu Egiptuse ülijumal ning teda hakati samastama päikesejumal Amon-Raga.
1912 – Anubis
šaakalipeaga jumal, kes aitas surnute üle kohut mõista ja aitas ausad surnud Osirise aujärje ette.
99942 – Apophis
Egiptuse ülijumala Ra vaenlane, hirmuäratav madu.
4257 - Ubasti ehk Bastet
kassjumalanna, kes kaitses haiguste ja kurjade vaimude vastu. Ta oli viljakuse, kehalise ja hingelise armastuse jumalanna, armastas muusikat ja tantsu.
2340 – Hathor
Taevajumalanna, päikesejumal Ra tütar. Rõõmu, armastuse, tantsu ja laulu jumalanna, kes kandis hoolt ka emade ja laste eest.
42 – Isis
Egiptuse emadusejumalanna, Osirise õde ja elukaaslane.
1122 – Neith
Egiptuse Suur Ema, sõdur-jumalanna ja kodujumalanna. Sõjajumalanna, kes marssis sõdurite ees lahingusse.
Nepthys - 287
1923 – Osiris
Esialgu loodusjumal, hiljem sai temast surnutejumal.
5381 – Sekhmet
Lõvipäine jumalanna, kes kurje mehi ja naisi hävitas.

Mõned vaaraod:
2436 Hatshepsut
4416 Ramses
1813 Imhotep
4847 Amenhotep

Egiptus on minu lemmik ja Vana-Egituse mütoloogia paeluv lugemine. Võrdlesin jumalate nimedega asteroide oma sünnikaardiga ja enam-vähem kõik neist on konjunktsioonis mõne minu sünnikaardi planeediga. Meeldetuletuseks, et konjunktsioon ehk ühendus on astroloogias kõige tugevam aspekt. Näiteks asteroid Hathor asub minu sünnikaardis täpselt Lõunasõlmel ühenduses Merkuuriga. Anubis hoiab sabast kinni Uraanil, kuri madu Apophis käib minu Päikese kannul, püüdes seda alla neelata. Eriliselt prominentsel kohal särab kesktaevas Isis. Kui minu MC kraad on 3,46, siis Isise kraad on 3,56, seega orb on üliväike. Isise kaasa Osiris on mul ühenduses Selenega, Sphinx konjunktsioonis lõunasõlmega... Sünastriliselt on olnud väga põnev uurida Egiptuse Araabia Vabariigi sünnikaarti ja sellest olen leidnud selgituse, miks just Egiptus on minu lemmikmaa, kuhu ma ikka ja jälle tagasi igatsen.

No comments: