Tuesday, February 22, 2011

Veidike sooja külmal talvepäeval

Mulle meeldis Stig Rästa jutt, et naine peab mehe eest hoolt kandma. Tore, et ta seda öelda julges ja õigus on tal tegelikult ka. Selleks, et mees oleks edukas, vajab ta enda kõrvale hoolitsevat naist. Naist, kes hoolib ja toetab ning laseb mehel ennast teostada. Eneseteostuseks on tohutult võimalusi. Mulle tundub, et eneseteostus sooja, hoolitseva ja turvalise kodu loomise näol on defitsiidiks muutumas. Tänapäeva maailmas peaks nagu ainult karjääri tegema, vaid raha ja töö ja tunnustus on need, mis loevad. Pole tõsi. Raha on õnneks tõepoolest vaja, vähemalt mina usun nii, aga mitte raha nimel ennast ja oma tervist tappa, peret unarusse jätta. Kõige rohkem on inimesel siiski vaja, et keegi hooliks. Võimalik, et minus räägib keskiga, vanus, mil väärtused on muutunud ja näed maailma teiste silmadega ning tahaks oravarattale selja pöörata. Tõenäoliselt saab minu järgmise loengu teemaks „Keskea astroloogia“. Millal see olema saab, veel ei tea. Küllap siis, kui selleks on õige aeg.

Seletan igaks juhuks üle, et loomulikult ei mõtle ma eelneva jutuga enda n-ö "ohverdamist" teise heaks. See on kõige hullem, mida inimene teha saab. Olen seda kahjuks liigagi lähedalt läinud ja õnne ei too see ei enda allasurujale ega neile, kelle heaks oma elust loobutakse. Õnnetuks saavad kõik osapooled. Mõtlen siirast rõõmu oma kodust ja lähedastest ja nende toetamist igas olukorras.

Ja kes on nimetatud Stig Rästa? Hetkel aktuaalne "Outloudzi" solistina, kes laulab, tuluke silmis, Bob Dylaniga kohtumisest.

No comments: