Tuesday, September 15, 2009

Agatha Christie


Täna on Agatha Christie sünniaastapäev. Agatha Christie, neiupõlvenimega Miller, sündis 15. septembril 1890 Torquays kella 4 paiku hommikul. Olen näinud temast tehtud dokfilmi ja prouat ekraanil rääkimas nähes ja tema romaanidele mõeldes on üsna ilmne, et Neitsi märk on väga tugev. Neitsis pole mitte ainult Päike, vaid ka astsendent. Üldpilti vaadates torkab silma, et planeedid on allpool horisonti, välja arvatud tugev 10. maja, kus on Pluto ja Neptuuni ühendus ning Põhjasõlm, mis on kõik sõnaosavas Kaksikute märgis. Pluto ja Neptuuni ühendus toob mulle meelde sogased veed, kus põhi ei paista ja pimeduses võib luurata midagi sünget. Küllap on tekkinud selline mulje tema romaanide mõjul, mida olen alati nautinud. Lugesin alles hiljuti „Taskutäis rukist“, mis oli varem kuidagi kahe silma vahele jäänud ja äsja näitas ETV ka selle romaani järgi tehtud filmi.
Olgu ma pealegi vanamoeline, aga mulle meeldivad sellised kriminaalromaanid ja –filmid, kus kuritegu ennast ei näidata. Ja selle stiili austajatele on Agatha Christie looming igavene ja alati nauditav.

No comments: